2011. június 12., vasárnap

Batizado

Az úgy volt, hogy közeledett a Batizado, ami egy capoerista ünnep, melynek során megkapom első övemet, és hivatalosan is capoeristává válok. A Batizado szó jelentése egyébként keresztelő, a hagyományok szerint az új tanuló ekkor kap egy álnevet is, az apellidot, melyen azok után társai szólítják, és a valódi neve titokban maradhat. Mára ez már nem egészen így van, általában akkor kapja meg valaki az apellidoját, amikor valamilyen esemény folytán ráragad egy név.

Namármost én pillangómániás vagyok, és nagyon pályáznék a Mariposa névre, ami - meglepő módon - pillangót jelent. Ezért aztán némi utalásként a Batizadora telefestettem magamat lepkékkel, mert miért ne, hátha feltűnik valamelyik mesternek, és elnevez. Hát nem így történt, de kiszúrták, sokan, úgyhogy ezentúl terveim szerint minden eseményen lesz rajtam valahol pillangó, hátha. :D

A komolyabb mintát a lábfejemre festettem, egy lángnyelvekkel tűzdelt tribal pillangót, mivel a capoeirában az alap támadások a rúgások, és amúgy is mezítláb vagyunk egész nap, és ezért tud érvényesülni. Más alkalmakkor úgysem érdemes erőltetnem ezt a testrészt, mert a lábbeliktől nem látszana.



A másik, inkább szimbolikus jelentőségű minta az alkaromra került. A képen nem látszik túl jól, de az ütőerem fölött egy berimbau látható, ami a capoeira alaphangszere, és nagyon fontos szerepe van harc közben. A berimbau testéből kijövő AXÉ felirat jelentése: életerő, mely az energiát biztosítja a harchoz, a pillangók pedig a zenét jelképezik, ami az egészet alátámasztja, az életerőt megteremti. Nem mellesleg játék (harc) közben a kar szinte mindig védekező tartásban van, amikor is az ellenfél pont a hennámat nézegeti :D, és láthatja, hogy a jelek szimbolikája felvértez energiával, amivel szemben neki esélyei sincsenek - vagy legalábbis én szerettem erre gondolni :D


A fejem látványa által okozott sokkért pedig ezúton kérek mindenkitől elnézést. :D 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

 
Fele királyságom... Tradicionális henna - by Templates para novo blogger